Mācību kursa programma:
PamatdarbībaMācību kursa modulis:
Personālvadība valsts pārvaldēMācību kursa mērķis
- Attīstīt izpratni par darbinieku snieguma vadības nozīmi organizācijā.
- Sniegt praktiskas metodes mērķu izvirzīšanai, darba snieguma novērtēšanai un attīstības plānošanai.
- Veicināt vadītāju spēju sniegt objektīvu vērtējumu par darba sniegumu un kompetencēm.
- Atbalstīt vadītājus uz attīstību vērstas atgriezeniskās saites sniegšanā.
Mērķauditorija
Vadītāji un personālvadības speciālisti
Priekšnosacījumi
Maksas mācības. Mācību maksa redzama sadaļā Laiks, ilgums, cena.
Valsts pārvaldes iestādēm mācību maksai netiek piemērots PVN, savukārt pakalpojumu saņēmējiem, kas nav valsts pārvaldes iestādes, papildus PVN 21%.
Tēmas
Anotācija par kursu (Mācību tiešsaistes kurss paredzēts valsts pārvaldes vadītājiem un personāla speciālistiem, kas savā amata lomā sastopas ar darbinieku darba snieguma vadību, mērķu izvirzīšanu, darba rezultātu novērtēšanu, vērtējuma objektivitātes izaicinājumiem un tā skaidrošanu darbiniekiem, atgriezeniskās saites sniegšanu par paveikto un darbinieku attīstības pārrunu vadīšanu. Mācību programmas saturs balstīts uz esošo darba izpildes novērtēšanas sistēmu, kuru nosaka Ministru kabineta 2012. gada 10. jūlija noteikumi nr. 494 “Noteikumi par valsts tiešās pārvaldes iestādēs nodarbināto darba izpildes novērtēšanu” un kura tiek veikta NEVIS (novērtēšanas elektroniskās veidlapas informācijas sistēmā), mācību saturā integrējot jaunākās tendences snieguma vadībā un attīstībā.)
Darba snieguma vadība.
- Īss ieskats darbinieku snieguma vadības teorētiskajos aspektos.
Darbinieku snieguma vadības sistēmas loma organizācijā.
-
Darba snieguma vadības procesi, piemērojot Novērtēšanas elektroniskās veidlapas informācijas sistēmu (NEVIS)
-
Mērķu izvirzīšanas soļi
-
Individuālo mērķu sasaiste ar organizācijas stratēģiju, darba plānu un struktūrvienības mērķiem.
-
Mērķu piemēri dažādām amatu lomām
-
SMART princips mērķa definēšanā
Darbinieku rezultātu un ieguldījuma novērtēšana.
- Kā novērtēt mērķu sasniegšanu
- Kā novērtēt amata pienākumu izpildi
- Kā novērtēt kompetences, lai veicinātu darbinieka attīstību
- Kā novērtēt profesionālo kvalifikāciju
- Katrai no apakštēmām tiek sniegti praktiski ieteikumi, pulsa aptauja mācību kursa dalībniekiem, kurā novērtē savu pieredzi katrā no šiem kritērijiem, kas rada vislielākās grūtības un jautājumus.
Objektīva snieguma vērtējuma nodrošināšana.
- Ieteikumi kā panākt vērtējuma objektivitāti
Atgriezeniskās saites sniegšana. Pārrunu vadīšana. Darbinieka attīstības plāns.
-
Ieteikumi sagatavojoties attīstības sarunai ar darbinieku un attīstības pārrunu vadīšanai.
360 grādu novērtēšanas metode.
- Kādos gadījumos to piemēro.
Vērtējuma kalibrēšana. Domstarpību risināšana.
- Sniegt ieteikumus kā nodrošināt vērtējuma kalibrēšanu, vienādot snieguma vērtēšanas pieeju starp organizācijas struktūrvienībām.
- Sniegt ieteikumus, kā rīkoties domstarpību gadījumos, kad darbiniekam ir pretenzijas pret vadītāja vērtējumu)
- Dalīšana grupās, kurās mācību dalībnieki nonāk pie viedokļu un pieredzes dažādības, saskaroties ar darbinieku pretestību vai vērtējuma rezultāta apšaubīšanu.
Noslēguma daļa.
Dalībnieku ieguvumi
- Izpratne par darba snieguma vadību – no mērķu izvirzīšanas līdz novērtēšanai, domstarpību risināšana, gadījumos, kad darbinieks nepiekrīt vērtējumam.
- Komunikācijas uzlabošana – spēja veidot motivējošu dialogu ar darbiniekiem.
- Kompetenču attīstība – iemaņas sniegt motivējošu atgriezenisko saiti, plānot darbinieku attīstību.
Ilgums
Cena
Grupas
G5907: [P-E-26] Darba snieguma plānošana un vērtēšana
Datums | Laiks | Pasniedzēji | Adrese |
---|---|---|---|
31.10.2025 | 09:00 - 12:15 | Sanita Maurīte-Šmite | Raiņa bulvāris 4, Rīga, LV-1050 , telpa tiešsaistē |

Sanita Maurīte-Šmite
Supervizore apmācībā (turpina iegūt supervizora kvalifikāciju Latvijas Supervīzijas un organizāciju attīstības centrā).
Darba pieredze
Darba pieredze: vairāk kā 20 gadu pieredze valsts pārvaldē personāla vadības jomā vadītāja amatā.
Pieredze mācību kursu pasniegšanā: kopš 2019.gada Valsts administrācijas skolas lektore. Vada mācību kursu “Praktiskā personāla vadība vadītājiem”. Vadīts “Ievadkurss darbam valsts pārvaldē jaunajiem nodarbinātajiem” un pieredze e-mācību satura veidošanā jaunajiem valsts pārvaldes darbiniekiem (onboarding, darba snieguma vadība, atalgojuma sistēma, sadarbība organizācijā). Grupu supervīziju vadība valsts pārvaldes darbiniekiem.
Izglītība
bakalaura grāds humanitārajās zinātnēs, maģistra grādi Personāla vadībā un Politikas zinātnē. Sertificēts supervizors.
