Mācību kursa programma:
PamatdarbībaMācību kursa modulis:
Saziņa ar sabiedrību, komunikācija un prasmju pilnveide valsts pārvaldēMācību kursa mērķis
Iegūt priekšstatu un izpratni par konfliktu būtību, eskalācijas pakāpēm, risināšanas iespējām. Trenēt klausīšanās prasmes un asertīvu komunikāciju produktīvākai konfliktu risināšanai.
Mērķauditorija
Ikviens interesents.
Priekšnosacījumi
Maksas mācības. Mācību maksa redzama sadaļā Laiks, ilgums, cena.
Valsts pārvaldes iestādēm mācību maksai netiek piemērots PVN, savukārt pakalpojumu saņēmējiem, kas nav valsts pārvaldes iestādes, papildus PVN 21%.
Tēmas
Anotācija par kursu (Konflikti ir neizbēgama ikvienas organizācijas sastāvdaļa, un tie var būt gan destruktīvs šķērslis, gan arī attīstības un sadarbības resurss. Kurss piedāvā praktisku un teorētisku pamatu konfliktu izpratnei, analizējot to rašanās iemeslus, eskalācijas posmus un dažādus risināšanas stilus. Dalībnieki iepazīs konfliktu dinamiku, personības un kultūras ietekmi uz saskarsmi, kā arī mācīsies atpazīt pamatvajadzības un intereses, kas slēpjas aiz katras nostājas.
Īpaša uzmanība kursa laikā tiek pievērsta emocionālajai inteliģencei un komunikācijas kvalitātei. Dalībnieki praktiski apgūst, kā pārvaldīt emocijas, īpaši dusmas, kā atpazīt tipiskās domāšanas un saziņas kļūdas, kas pastiprina spriedzi, un kā izvairīties no aizsardzības mehānismiem, kas bloķē risinājumu. Tiek trenēta spēja izmantot asertīvu komunikāciju – skaidri un cieņpilni paust savas vajadzības un robežas, vienlaikus saglabājot empātiju un atvērtību sadarbībai.
Kursa noslēgumā dalībnieki iegūst prasmes veiksmīgai pārrunu vadībai, izmantojot aktīvās klausīšanās metodes, jautājumu uzdošanu, apstiprināšanu un atspoguļošanu, kas ļauj otrai pusei justies sadzirdētai un saprastai. Praktiskās simulācijas un lomu spēles dod iespēju drošā vidē izmēģināt apgūto, lai ikdienā strādātu pārliecinošāk un elastīgāk. Rezultātā organizācija iegūst darbiniekus, kas prot konstruktīvi risināt konfliktus, stiprināt komandas sadarbību un izmantot grūtības kā iespēju ilgtermiņa izaugsmei.)
Tēmas:
- Konflikta jēdziens un risināšanas stratēģijas.
- Konfliktu rašanās cēloņi. Uztveres nozīme.
- Konfliktu risināšanas četras pamatprasmes. Domāšanas un komunikācijas kļūdas. Emociju pārvaldība.
- Konfliktu eskalācija.
- Konfliktu risināšanas formulas un komunikācija.
Dalībnieku ieguvumi
- Zināšanas par konfliktiem, to veidojošajiem faktoriem, eskalācijas pakāpēm, intervencēm katrā not tiem.
- Prasme pamanīt un tikt galā ar personīgajiem palaidējmehānismiem un regulēt emocijas konfliktu eskalācijas novēršanai.
- Prasme efektīvāk komunicēt konflikta laikā.
Ilgums
Cena
Grupas
G5959: [P-G1-5] Konfliktu risināšana un pārrunu vadība organizācijās
Datums | Laiks | Pasniedzēji | Adrese |
---|---|---|---|
05.11.2025 | 10:00 - 13:15 | Agnese Orupe | Raiņa bulvāris 4, Rīga, LV-1050 , telpa tiešsaistē |
06.11.2025 | 10:00 - 13:15 | Agnese Orupe | Raiņa bulvāris 4, Rīga, LV-1050 , telpa tiešsaistē |

Agnese Orupe
Darba pieredze
Darba pieredze: kādreizēja Baltijas līmeņa personāla vadītāja starptautiskos uzņēmumos, tostarp “Samsung”, šobrīd - kognitīvi biheiviorālās psihoterapijas speciāliste un supervizore, augstskolu lektore, grāmatu tulkotāja.
Pieredze mācību kursu pasniegšanā: lektore Latvijas Universitātē. Daudzgadīga pieredze pedagoģijā, gan strādājot vidējās izglītības profesionālās mācību iestādēs, gan dažādās augstskolās, kā arī vadot nodarbības privāti.
Izglītība
Izglītība: Maģistra grāds psiholoģijā (Mag. Psych.), maģistra grāds izglītības vadībā (Mag. Educ.). Bakalaura grāds angļu filoloģijā, jurista palīga profesionālā kvalifikācija, arodpedagoga profesionālā kvalifikācija.
